Retos de la empresa en el entorno 2.0 (Día de Internet)

Empresa

Con motivo de la celebración del Día Mundial de Internet 2009, el Consell de Mallorca y la Cambra de Comerç de Mallorca me han invitado esta mañana a realizar una conferencia sobre los “Retos del empresario ante las redes sociales y el entorno 2.0 en Internet.”
(Ver documento power point de mi intervención).

En la presentación de esta jornada han intervenido el presidente de la Comisión de Innovación de la Cámara, Gregori Bibiloni, y la Consellera d’Economia i Comerç, Isabel M. Oliver. El moderador ha sido el Director Insular d’Innovació del Departament d’Hisenda i Innovació del Consell de Mallorca, Pere Joan Sampietro.

El acto se ha podido seguir en directo a través de la TV de la Cámara de Comercio de Mallorca. Aquí tenéis el enlace al vídeo de la sesión.

¡Gracias a todos los que habéis asistido on y offline!

En el marco de esta jornada, y como he comentado también durante la ponencia, Antoni Agüera me hacía una entrevista que publica hoy mismo el dBalears.cat y que os puede resultar de interés:

“L’empresa necessita una estratègia digital” (leer entrevista completa. PDF pág.1 tal como se publicó. PDf pág.2).

Amb l’aplicació de les TIC, què ha canviat a les empreses?
Crec que s’ha produït un canvi en la manera que tenen les empreses de veure la xarxa. Abans, la veien com un mitjà més per donar-se a conèixer, però no era més que un nou canal de comunicació, com ara la televisió o la ràdio. Amb el temps han començat a veure que no és tan sols això, sinó que el que es diu a la xarxa, el que s’hi comparteix, pot tenir molt a veure amb la venda d’un producte, amb el fet d’anar a un hotel o a l’altre, de triar un servei de la teva empresa o de la competència. La informació es comparteix a la xarxa i s’hi difon ràpidament i cal estar preparat per ser i estar en aquesta nova societat digital, adaptant-nos als canvis que defineixen aquest nou món.Algunes empreses ho han entès i han actuat per redefinir la manera de ser presents a internet. Altres companyies veuen ara com la seva identitat a la xarxa no l’han poguda crear des de la pròpia empresa, sinó que la hi han definida els ciutadans mateixos (que es connecten en xarxa i generen opinió que influeix de manera decisiva en els nous eConsumidors). I sovint aquesta identitat no és bona. Cal tenir present que la reputació es construeix on i off line i que és necessari tenir una estratègia digital.

– Amb la crisi econòmica i amb les característiques del mercat productiu espanyol, aquesta interacció està prou estesa i entesa per aprofitar-la?
Les empreses (com els polítics) han d’anar on es troba la gent. I la gent actua, es comunica i comparteix informació per la xarxa. En xinès s’utilitza la mateixa paraula per definir crisi i oportunitat. Les empreses han de tenir aquest esperit de superar les adversitats i d’aprofitar els canvis per adaptar-se als nous mitjans i a les transformacions que es produeixen en la societat. Les noves tecnologies, internet, les eines 2.0, obren un nou ventall de possibilitats que cal incorporar i aprofitar. Cal ser conscients que la nostra reputació (individual i empresarial) es construeix també a la xarxa. Cal ser-hi presents d’una manera decidida per tal de donar resposta a una nova ciutadania, activa i connectada, i als nous mercats 2.0 amb l’adaptació dels nostres productes i serveis, passant de “sortir” a la xarxa a “ser-hi” i actuar-hi.

Artículos relacionados:
Empresa 1.0, mercado 2.0
La reputación empresarial en la Red
Menos ladrillo y más Internet
Lecciones de Brawn GP

Vídeo de la ponencia (Televisión Cámara de Comercio de Mallorca):

También te recomiendo:

Etiquetas: ,

Comentarios sobre: Retos de la empresa en el entorno 2.0 (Día de Internet)

  1. Una conferència de les que ilusionen!
    Després de reflexionar amb un suc de taronja al Líric m’acudeixen unes qüestions:
    – Per qué les administracions subvencionen fortament (amb el 50% o més) eines ja conegudes (com les ISO) dins innovació i no la posta en marxa de Webs o Blogs empresarials (amb un cost desde 2000€ endevant)?.
    – Si les persones/empreses han deixat de ser clients pasius, quin pla podem posar en marxa per convertir pymes pasives en associacions empresarials 2.0?
    – La por dels empresaris: tal vegada no hem explicat prou qué ens pot passar si començam a pujar a la web fotos, comentaris i opinions com empresaris i tan sols com personas.
    – Si l’important és la velocitat en les actuacions, no correm el perill de caure en mans d’il.luminats que improvisen permanentment (i no estic fent política).
    – Com superes la depresió de ser una estrella de youtube a caure a l’oblid més absolut en tan sols uns dies?.
    – Stress: Si amb l’empresa 2.0 ja no es separa el temps d’oci del temps laboral, perque ens entusiasme totes les TIC … no estam creant un monstre estresat?.

    Gracies per tot, estarem observant.

  2. Gracias por vuestras aportaciones. Me lo he pasado muy bien y he aprendido mucho en el turno de preguntas. Gracias por vuestra asistencia.

    Mimatehoy:
    Sí, es duro… pero -lamentablemente- real.

    Joan Miquel:
    On és el Líric??? Jo també vull reflexionar allà!!!
    Carai amb les preguntetes… :-), però apuntes molt bé els temes.
    Sí, seguirem observant i compartint! 🙂

    Miquel Lluís, Àngels:
    Gràcies, m’animeu molt
    Seguim!

    Antoni

  3. En mi trabajo tengo la suerte de poder vivir experiencias emocionantes a traves del ritmo vertiginoso de internet .. para luego elegir alguno de los encantadores hotelitos rurales en cualquiera de los rincones de nuestra geografia para descansar y madurar todo lo que nos has aportado!

    Muchas gracias por tus palabras!

    Sabina roig
    http://www.rusticrent.com

  4. Realmente te daria un 11 sobre 10 😉 No es facil superar los retos que se nos presentan en la crisis actual y articulos como estos te inspiran a seguir adelante, muchas gracias Antoni.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.