En búsqueda de talento

Publicado en: Diario Público (Edició Catalunya) (15.11.2010) (Artículo 4, Focus Electoral) (versió pdf)

Se está produciendo un cambio cultural en nuestra sociedad propiciado por la tecnología digital que favorece el talento compartido. Un cambio que estimula nuevos modelos de comunicación y organización basados en la inteligencia colectiva: el crowdsourcing. Los partidos políticos catalanes están implementando, progresivamente, esta tendencia convencidos que, entre sus bases y redes, hay mucho potencial creativo por aprovechar.

Un buen paso en esta dirección, que mejora la connectividad con la ciudadanía, es la creación de una red social propia. Una excelente herramienta de uso fácil, para crear comunidad y vínculos entre los simpatizantes, donde se facilita y se promueve la posibilidad de dar ideas y compartirlas con el resto de los miembros.

Así, CiU lanzó el pasado mes de enero su red social Cativistes. Desde el PSC, a través de su espacio “Sociates”, permiten enviar carteles electorales digitales y la opción de configurar el programa electoral a medida. En ERC, a través de “Sí, spot”, proponen un concurso para que jóvenes creadores desarrollen y produzcan un spot electoral. El premio: la emisión del ganador en el espacio reservado a su publicidad electoral. El PPC apuesta por su plataforma “Populares en red”. En ICV han creado una red social propia denominada “Jo faig campanya per l’Herrera”. Y Ciudadanos apuesta por una escucha activa y muy personal por parte de su candidato respecto a sus seguidores.
La política necesita renovación de estilos, conceptos y medios. Promover el talento dentro y fuera de los muros del partido es el camino para revitalizar la oferta política. El talento está, muchas veces, fuera. Abran las puertas y que corran nuevos aires.


A la recerca del talent
S’està produint un canvi cultural en la nostra societat digital, que afavoreix el talent compartit. Un canvi que estimula nous models de comunicació i organització basats en la intel·ligència col·lectiva: el crowdsourcing. Els partits catalans estan implementant aquesta tendència convençuts que, entre les seves bases i xarxes, hi ha molt potencial creatiu.

Un bon pas en aquesta direcció, que millora la connectivitat amb la ciutadania, és la creació d’una xarxa social pròpia. Una excel·lent eina d’ús fàcil per crear comunitat i vincles entre els simpatitzants, on es facilita i es promou la possibilitat de donar idees i compartir-les.

Així, CiU va llançar al gener la xarxa social, Cativistes. Des del PSC, a través del seu espai Sociates, es poden enviar cartells electorals digitals i configurar el programa electoral a mida. A ERC, a través del Sí, Spot, proposen un concurs perquè joves creadors desenvolupin i produeixin un espot electoral. El premi: l’emissió del guanyador en l’espai reservat a publicitat electoral. El PPC aposta per la seva plataforma Populares en Red. A ICV han creat una xarxa social pròpia anomenada Jo Faig Campanya per l’Herrera. I Ciutadans aposta per una escolta activa i molt personal per part del candidat.

La política necessita renovació d’estils, conceptes i mitjans. Promoure el talent dins i fora dels murs del partit és el camí per revitalitzar l’oferta política. Moltes vegades el talent és fora. S’obrin les portes i que corrin aires nous.

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Comentarios sobre: En búsqueda de talento

  1. Pingback: cèlia santacreu
  2. Cal destacar també l’actuació dels Pirates, encara que en soc part interessada 😉 amb l’ús de la seva plana de Facebook i compte Twitter per escoltar a la gent que s’interessa.

    A més, també disposen de http://actua.pirata.cat, una eina molt propera a les que exposades, disponible per tothom que vulgui participar.

    Com sempre, un article interessant! No havia vist algunes de les eines.

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