InicioComunicaciónComPolSobre la política comunicativa de Mariano Rajoy

Sobre la política comunicativa de Mariano Rajoy

Entrevista per al diari ARA en el marc del reportatge sobre la política comunicativa de Mariano Rajoy: ‘La Moncloa aïlla el cap del govern del focus mediàtic‘. A continuació comparteixo les preguntes (plantejades tambié a Aleix Cuberes) i les meves respostes.

Preguntes a Antoni Gutiérrez-Rubí, assessor de comunicació política

És encertat, en un moment com aquest, optar pel silenci comunicatiu?

Rajoy no està callat. Parla en silenci, que és diferent. El que està fent és mesurar-demostrar la seva força. I demostrant que pot fer-ho, sense que la suposada crítica mediàtica o política el facin «rectificar». Mesura la seva força… i, per tant fa irrellevants les crítiques. Està a l’ofensiva, no a la defensiva!

Quina és la millor manera de comunicar els ajustos draconians que fa i farà Rajoy?

Crec que la gent està disposada a fer sacrificis si sap el camí, el final i el benefici. En situacions com aquestes, els sacrificis han de servir per a superar les dificultats, no han de semblar un càstig…, sinó una aposta. Però els canvis que cal fer només es poden abordar i entendre amb una gran compromís col·lectiu. I per això cal pedagogia i no pas una lletania de mesures.

Quines han de ser les prioritats de la maquinària comunicativa de La Moncloa?

Informació constant, transparència permanent i grans esforços pedagògics per fer entendre les mesures i els canvis que afecten la vida personal i professional als ciutadans. Aquesta crisi obliga a canvis en la nostra escala de valors. I només un lideratge moral (no només polític) pot impulsar-los.

Publicado en: ARA (11.01.2012) (versión pdf)

Enllaços d’interès:
L’estratègia de Rajoy SL: silenci i salami (Joan Subirats. Faves comptades, 12.01.2012)

Otros contenidos

Rumbo a la Casa Blanca (resumen semanal): Las tres comunidades que decidirán la elección y un posible nuevo juicio de Trump

MARTÍ SÁEZ Resumen semanal de la actualidad asociada a las ELECCIONES USA 2024. Lo nuevo La campaña de Biden ha intensificado los últimos días su campaña entre...

La Casa Blanca es en ‘spanglish’

Ha nacido la edición de EL PAÍS en Estados Unidos #ElPaísUS. Y arranca con un despliegue sobre el decisivo voto latino, donde se incluye...

Nuevo proyecto editorial: «¿Qué piensan las nuevas generaciones?»  

Las mujeres menores de 30 años están más a la izquierda que sus pares varones. Este hallazgo, que se repite en varias encuestas, dio...

15 COMENTARIOS

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.