InicioComunicaciónZW 405. Observatori IQ

ZW 405. Observatori IQ

http://www.iqobservatori.org

L’Observatori IQ, que permet visualitzar tres-centes estadístiques d’actualitat sobre la vida de les dones i els homes a Catalunya, és el principal projecte d’IQ.

IQ és una organització sense ànim de lucre que vol posar l’equitat de gènere al centre del debat social i polític. Per fer-ho, els impulsors introdueixen a l’agenda pública la perspectiva de gènere i el discurs feminista (re)interpretats com a elements d’innovació social.

L’activitat de l’Observatori IQ s’enfoca a realitzar una transferència de coneixement amplificant projectes que no tenen ressò i visibilitat a través d’una lectura visual i amable dels temes de gènere classificats en tretze àmbits clau (salut, cura, temps, diners, seguretat, relacions personals, entorn físic, entorn educatiu i entorn laboral, coneixement i educació) per tal que tothom pugui entendre fàcilment la seva rellevància.

Les dades que mostra el projecte provenen de fonts com l’Idescat, l’Ine, el Panel de Desigualtats de la Fundació Bofill, el Sondeig d’Opinió Política de l’ICPS i el Baròmetre dels Mitjans de Comunicació de Fundacc. A més, s’utilitzen altres estudis d’altres associacions com Dones Periodistes, Drac Màgic o Comissions Obreres de Catalunya. La visualització d’aquesta informació, realitzada de forma altruista per Aquatinta,  es presenta de forma atractiva en la web del projecte.

L’equip que impulsa l’Observatori IQ està liderat per Maria de la Fuente i format per un grup de dones amb reconeguts professionals diversos: comunicació, creació cultural, ciència política, sociologia i gestió pública.

També podeu seguir l’activitat del projecte a Facebook i Twitter.

Publicat  a: Zona Web

Otros contenidos

Sonambulismo

El sonambulismo es un trastorno del sueño por el cual las personas que lo padecen son capaces de desarrollar actividades muy diversas, con distinto...

Democracia previsible

En ocasiones, cuando se utiliza el adjetivo plausible se hace como sinónimo de posible. Y no es exactamente lo mismo. Los matices importan y,...

Momento crítico

La directora de Latinobarómetro, Marta Lagos, en la presentación del último estudio de esta institución afirmaba: «Uno de cada dos latinoamericanos quiere que alguien...

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.